13 oktober 2011

If you're not his only one, he's not the one

Ussh så många det är som blir sårade av kärlek, Varför ska det vara så svårt?
Känslan av svartsjuka, besvikelse som ligger som en klump i magen och bara väntar på att man ska explodera i tårar. 
Vad är grejjen med att göra den man gillar svartsjuk? Varför säga saker som får en annan människa ledsen?
Det värsta som finns är när man vet att killen man älskar mest av allt, älskar någon annan, En tjej som tagit ens plats.. 
Tankarna som kommer, är hon sötare än mig? varför älskar han inte mig? vad gör jag för fel?
Alla säger att det finns andra killar, och vilket svin han är !
Men det är riktigt svårt att släppa någon som betyder allt för en.. För i mina ögon är han världens bästa, finns ingen annan än just han. 


Visst är det sjukt? Att man ens kan låta sig bli behandlad som skräp.
Jag är som ett äpple, Du gillar bara mitt yttre, men när du kommer fram till mitt inre så slänger du bara iväg mig.
Folk har ofta uppfattningen om att jag är väldigt självsäker av mig. Att jag vet hur snygg jag är. 
Men även de snyggaste tjejer har dåligt självförtroende någon gång.. ibland kan mitt självförtroende vara på 0, men ibland kan det även vara på 80. Och när det väl är det så är jag oftast lycklig, kär.. Bryr mig inte om vad andra tycker om mig för det tillfället.
Men när man är sårad så tar man åt sig så mycket mer. Vill bara sjunka så långt under jorden som jag kan. Bara försvinna en stund.


Jag har sagt elaka saker till folk. Det är bara så onödigt. Man tror att de inte tar åt sig. Men det gör dom verkligen! Alla borde tänka sig för innan de säger saker... Speciellt genom Internet. Så mycket mobbning & trakasserier som det finns på facebook, bilddagboken osv.


Nu kommer alla tro att jag kommer ta självmord eller något, Det kommer jag inte! Men det är självklart att jag tänker på döden.Vad som händer & varför händer det? Går inte tänka sig att allt man lever för bara tar slut, du känner ingen puls i hjärtat, helt kall i kroppen, du ser inget, du hör inget, du finns inte.. Vad gör det egentligen om jag dör? såklart ingenting, Vi lever bara för att dö. Lycka är något våra hjärtan skapat, något större syfte har vi ju inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar