22 oktober 2011

Always value and respect your body. It isn't something that should be used and abused.

Självförtroende - Alla har något som vi inte gillar med vårt utseende.
Får höra ganska ofta av tjejer hur fin jag är, att de skulle göra av som helst för att få mitt utseende.
Det finns saker jag hatar med mitt utseende, men jag försöker att inte tänka på det dåliga, tänker istället på det som är fint med mitt utseende
Men vad är det som säger vad som är fint eller inte?
Sluta jämföra dig med andra, Alla har sina saker de inte gillar med sig själva, Även de finaste & lyckligaste har problem med sitt självförtroende.
Du ska bara jämföra dig med dig själv, De andras självförtroende kan bara vara en bild de visar upp. 
Det sämsta man kan göra är att jämföra sig själv med modeller & filmstjärnor, Att gå runt och känna sig sämre än de retuscherade modellerna är så otroligt onödigt. 
Tänk på saker de bra sakerna istället som du faktiskt gillar med ditt utseende, sluta trycka ner dig själv. 

To wish you were someone else is to waste the person you are.
- En tid då jag mådde riktigt dåligt, ville inte gå ner till stranden eller något för jag skämdes över min kropp -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar